30 Nisan 2013 Salı

alınacaklar listesi.....







 Hamileliğin 5. ayından sonra alışveriş telaşı başlar. Ben bebeğim için yapacağım alışverişlerde çok heyecanlanıyordum: onun için en iyisi ve en kalitelisi alınmalıydı. Bunun için anne bebek  bloglarında annelerin kullandıklarını inceleyerek başladım işe şimdi de ben paylaşıyorum umarım faydalı olur
  • Genel bakım ihtiyaçları
  • Temizleme havluları
  • Ağız silme mendili(fazla fazla alınıp bir köşeye konulmalı)
  • Bebek bezleri (Bebeğin boyuna ve kilosuna, büyümesine uygun seçilmiş ebatlarda)
  • Alt değiştirme ve bakım yatağı
  • Tırnak makasları
  • Fırça tarak seti (Tarak ve yumuşak saç fırçasından oluşur)
  • Burun aspiratörü (Burun deliklerinde biriken mukozayı çeker, temizler, bebeğin rahat nefes almasını sağlar.)
  • Islak mendil(uni baby kullanıyorum)
  • Temizleme pamuğu
  • Kulak çubuğu
  • Pişik kremi( mustela ve desitin öneririm)
  • Şampuan, sabun, bebek kremi (doğumundan itibaren sabamed kullandım)
  • Küvet
  • Küvet filesi( çok işime yaradı)
  • Bebek banyo süngeri
  • Banyo termometresi (hiç kullanmadım dirsekle işi çözebilirsiniz:)
  • Bornoz, başlıklı havlu (2 adet, havlusu %100 pamuklu olmalıdır)
  • Alt değiştirme banyo aparatı
  • Cam Biberonlar 125 ml ve 250 ml (ilk doğduğunda kesinlşkle cam biberon kullanılmalı)
  • Biberon ısıtıcısı (çok fazla kullanmadım ama mama veren annler için ideal)
  • Biberon fırçası (Biberon ve emziklerin temizlenmesinde kolaylıktır)
  • Biberon taşıyıcısı (hiç bir işe yaramaz)
  • Sterilizatör (kesinlikle şart bebeğinizi emzirseniz bile sütünüzü sağmanız gerekebilir.Makinanın malzemelerini ve biberonları steril etmek gerekir
  •  Reflü yastığı(anne için çok rahat bebeğim yan döndümü ağzı tıkandımı gibi endişe duymuyorsunuz:)bebeğin keyfine de diyecek yok zaten)
  •  Ev tipi ana kucağı (ben almakta biraz geç kaldım pek gerek duymadım çünkü ama doğumdan itibaren anne ve bebeğin rahatlığı için gereklı olduğunu düşünüyorum))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder