17 Ağustos 2013 Cumartesi

MİNİK TIRTILIMIN ENFES TARİFLERİ:))




  Bizim ki artık ek gıdadan çıktı, bildiğin yemek yiyoruz ve farkettim ki artık akşamlarıda yemek yemek istiyor çünkü acıkıyor.Artık her şeyi yediyorum her yemeği tattırıyorum isterse yiyiyor istemezse yemiyor küçük tırtılım :)) 

  Bizim gün içinde ki öğünlerimiz :
 İlk olarak kahvaltı :birtane yumurta sarısı maydanoz dereotu ,yulaf pekmez peynir bol bol da su. 
 Öğlen çorbasından önce birkaç kaşık meyve yoğurt yiyoruz.
 Öğlen de çorbasını onun aç olduğu zamana denk getirmem çok önemli emzirdiğim için bazen alakasız saatlerde emebiliyor oyüzden öğlen yemeği birkaç saat uzayabiliyor .
.Akşamları da Genelde pirinç ununa mama yapıyorum yada meyve püresi ama mutlaka bir şey yemesi lazım çünkü gece açlıktan uyumuyoruz sonra.:((

 En sevdiğimiz çorbalardan bir kaç tarif.. 

 Şehriyeli kabak çorbası:Domatesleri kavuruyoruz, içine küp küp doğradıımız kabakları ilave edip tekrar kavuruyoruz; üzerine su ve biraz şehriye pişmesine yakında dereotu koyuyoruz .İşte bizim tırtılın en sevdiği çorba:))
 Bal kabağı çorbası:Ben göz kararı kabakları küp küp doğruyorum içine de soğan ve havuç koyuyorum, haşlıyorum birazda pirinç atıyorum ,yoğurtla beraber afiyetle yiyoruz
 Tarhana çorbası:Bilmeyenimiz yoktur sanırım onada bayılıyoruz:)
 Tavuk suyuna çorba:Haşlanmış tavuk suyuna, şehriye ve tavuk parçaları birazda havuç katıyoruz iki tatlı kaşığı yoğurt ve yumurta sarısıyla da terbiye yapıyoruz, biraz kaynadıktan sonra çorbamız hazır:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder